Saturday, May 21, 2016

# Adab # Doa Harian

ADAB MEMASAK | Doa Letak Air Dalam Beras


Adab Memasak : Doa Semasa Meletakkan Air Semasa Cuci Beras

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua yang membaca entri post ini... Hari ni Ct scroll FB dan terjumpa post ni (tak ingat dari mana, masa sambung tulis entri ni, dah terlupa ambil dari siapa... maaf , buat dua tiga kerja lain sambil nak menyiapkan entri ni tadi T_T)
Jadi Ct share sje lah ya... Moga Allah berkati orang yang share ni~

Orait, jom kita sambung... Seperti mana yang kita semua kebanyakannya mengetahui, dalam membuat sesuatu itu mestilah disertakan dengan adab. Barulah orang sekeliling yang dekat dengan ita merasa senang hati dengan kita dan kita pun akan turut.... lega je rasa di hati.. Sebab dari sinilah dapat tengok berapa jauh kita mempraktikkan akhlak baik yang kita pelajari dalam kehidupan seharian kita...

Adab ni bukan cuma beradab dengan ibu bapa/cikgu dan orang leih tua je k... Dalam belajar pun ada adab... n sampailah ke memasak pun ada adab...

Nak tahu apa antara adab memasak yang mungkin boleh kita sama-sama amalkan. Mana tahu, orang yang makan turut dapat temias keberkatannya..



Surah Al-Imran Ayat 200

Boleh dibaca masa korang tengah nak basuh beras tu.. Tak salah mencuba kan... ^^

[ TENGOK : Impian Ramadhan Amir]

1 comment:

  1. nice sharing.. tq dear, hadiah misteri dah sampai tghari td.. fizah pon peminat nvel.tqvm.. ^_^

    ReplyDelete